Phu Quoc en Saigon - Reisverslag uit Ðảo Phú Quốc, Vietnam van Thijmen Kampen - WaarBenJij.nu Phu Quoc en Saigon - Reisverslag uit Ðảo Phú Quốc, Vietnam van Thijmen Kampen - WaarBenJij.nu

Phu Quoc en Saigon

Blijf op de hoogte en volg Thijmen

10 November 2014 | Vietnam, Ðảo Phú Quốc

lieve lezers,
het is alweer een tijdje terug en ik heb een hoop te vertellen. ik heb afscheid genomen van mijn vrijwilligerswerk in Can Tho en ben eindelijk ''echt'' begonnen met reizen.
allereerst mijn afscheid van het werk en mijn mede vrijwilligers. vrijdag de 31 was mijn laatste dagje projecten. na een hele week afscheid nemen van projecten, studenten, kinderen en vrienden in de vorm van liedjes of gewoon een paar fijne woorden was vrijdag de zwaarste. dat was mijn laatste dag City orphanage (met de zwaar gehandicapten). ik heb daar vooral een hele leuke tijd gehad met de peuters en kleuters. en ik denk echt dat ik het leven van een aantal van die kinderen een beetje leuker heb gemaakt. misschien een heel klein beetje maar ik denk echt dat ik mijn aandeel heb gehad. ik ben zaterdag nog een keer uit eten geweest met de andere vrijwilligers en ben zondag vertrokken naar Vakantieoord Phu Quoc. na een vlucht van 50 minuten daar aangekomen. wat een eiland! het is gevuld met super mooie uitzichten van bergen, watervallen en mooie stranden(binnen de resorts in ieder geval). ik heb de eerste dag een brommertje gehuurd en ben lekker wezen touren. helemaal naar het zuiden gereden. Phu Quoc bestaat bijna alleen maar uit zandweggetjes maar dat maakt het brommer rijden wel nog leuker. 2e dag was echt een super leuke dag. ik ben gaan snorkellen. dat was echt prachtig. zwemt tussen het koraal door en ziet de meest bijzondere vissen. echt super. dag drie weer lekker getoured met de brommer. en woensdag moest ik terug naar Can Tho. en natuurlijk mist meneer van kampen zijn vliegtuig naar huis. niet erg. ik op zoek naar het goedkooste wat ik vinden kon. 6 dollar per nacht bij een hosteltje. dus ik een kamertje geregeld bij ''mushrooms''. dit wordt beheert door 2 stoners uit engeland en ik heb hier een aantal andere backpackers ontmoet. we zijn toen met een groepje naar het noorden gereden. een paar leuke dingen gezien. ben uiteindelijk overgebleven met 1 engels meisje uit de groep en we gingen even wat eten. en op de kaart stond ''Ga'' oftewel ''chicken'' oftewel ''kip''. dus ik in accentloos Vietnamees ''Xin Tiau, Ga?'' oftewel ''Hallo, kip?''. moecht ik met dit alleraardigtste jongetje van hooguit 12 meelopen naar het kippenhok. en dat was kiezen. ik heb natuurlijk de kip gekozen die er het gezondst uit zag. maar mijn geweten blijft schoon want 1 blik in de ogen van deze kip en ik zag dat ie er psychish helemaal doorheen zat. winwin als je het mij vraagt.
volgende dag vanuit Can Tho gelijk naar Saigon gereden om daar de volgende dag de Cuchii Tunnels te bekijken. Mijn Tourguide was Jackie of zoals ie zelf zei Jackie Chan was echt een super grappig ventje. het was een ver-amerikaande war survivor. hij kon het allemaal goed vertellen en we mochten hem ook persoonlijke vragen stellen. bij cuchi heb je het touristische gedeelte wat best gaan is maar je hebt ook een stukje wat maar weinig touristen zien. dat was een van de echte tunnels. een tunnel van misschien 40 centimeter hoog, geen licht en vleermuizen aan het plafond. Jackie: Thijmen, You big strong man.. You go in. You go right then left and straight. mix it up and ou will be lost forever. dat was echt een super leuke ervaring en later hoorde ik van Jackie dat bijna geen enkele tourist het ook daadwerkelijk doet. de rest van de tunnels was ook gaaf en ik heb ook geschoten met een M16. volgende dag naar Dalat vertrokken maar dat komt volgende keer wel weer.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Thijmen

Actief sinds 28 Juli 2014
Verslag gelezen: 371
Totaal aantal bezoekers 8123

Voorgaande reizen:

28 September 2014 - 22 November 2014

Vrijwillig Wereldwijd

Landen bezocht: