eerste weekje - Reisverslag uit Can Tho, Vietnam van Thijmen Kampen - WaarBenJij.nu eerste weekje - Reisverslag uit Can Tho, Vietnam van Thijmen Kampen - WaarBenJij.nu

eerste weekje

Door: thijmen

Blijf op de hoogte en volg Thijmen

02 Oktober 2014 | Vietnam, Can Tho

Lieve allemaal,
Nou.. daar gaan we dan. Eigenlijk is alles wat je in zon weekje meemaakt niet in een paar regels te bevatten. Als een klein kind lijk ik alles voor het eerst te zien. Alles wat in Nederland zo gewoon is hier heel vreemd en andersom. Ik zal een poging doe om het kort te samenvatten.

Dinsdag aangekomen in Ho Chi Minh na een reis van 18 uur. Op de luchthaven stond een verschrikkelijk onrustig mannetje op mij te wachten. We liepen (lees: renden zo hard als onze benen ons dragen konden) naar zijn auto. Deze auto was nogal een verhaal apart. Deze auto was niet veel groter dan mijn vuist en ik moest er met backpack en al in. Na enig proppen reden we naar mijn hotel. En dat verkeer is alls wat je op de plaatjes heb gezien. Heeeeeeel veel brommers die de meest bizarre spullen vervoeren. Kratten en kisten, eten, volledige boerderijen enz. Verder hangt er een vieze lucht en is het bloedheet.
Aangekomen in mijn hotelkamer. Eerste indruk: best mooi. Tweede indruk: om in de woorden van Rob Geus te spreken "daar word ik niet vrolijk van". Maarja het is maar voor 1 nacht. 'S middags ben ik voorop bij een fietser door de stad gereden. Best een leuke stad maar net een beetje te druk.
In Can Tho aangekomen op woensdag. Ontvangen door Phuong, mijn contactpersoon. Phuong is een jongeman van 33 die ons helpt en begeleid met alle projecten. Phuong heeft mij getrakteerd op een biertje, een dineetje en 2 toetjes.. bedankt phuong. Later begreep ik dat de dames alleen een dineetje....
Vandaag ook begonnen met mijn eerste project, de city hospital. Dit is een boeddhistisch ziekenhuis waar mensen op homeopathische manier worden genezen. Hier geven wij engelse les en geven we de mensen te eten. Was een leuk project, alleen het vrouwtje die we moesten helpen vond mij volgens mij een beetje "annoying". Maar heb het ondanks dat ontzettend naar mijn zin gehad.

Bedankt voor het lezen en tot de volgende!
Gr Thijmen

  • 02 Oktober 2014 - 17:50

    Judith:

    Heeey, Thijmen! Wat leuk om te lezen. Gaat je wel goed af geloof ik, dat schrijven. Is iedere dag anders of moet je een tijdje naar dat ziekenhuis en dan later weer ergens anders naar toe? Have fun!

  • 02 Oktober 2014 - 20:35

    Hey Thijmen:

    Hey thijmen,
    Leuk je verslag te lezen wat een cultuurschok hè. Maar je kijkt vast je ogen met die drukke Vietnamezen. Doe je de projecten op 1 vaste plek of verhuis je ook af en toe? Geniet lekker en neem alles in je op dit doe niet zo vaak in je leven en blijft je altijd bij. Mocht je vragen hebben of iets willen weten je weet waar je me kan bereiken.
    Have fun Greets Ray (sport2000)

  • 03 Oktober 2014 - 21:57

    Niels Rebecca En Serena:

    Fijn te horen dat je goed bent aangekomen thijmen ga lekker genieten dikke knuffel van je favoriete buren

  • 05 Oktober 2014 - 12:30

    Joey:

    Whahaha klinkt erg leuk daar man! Geniet ervan!

  • 06 Oktober 2014 - 23:35

    Kelly:

    Lieve broer!
    Wat fijn om te lezen dat je reis goed is verlopen en dat je een leuke eerste week hebt gehad.
    Ik hoop dat je nog veel nieuwe ervaringen op doet en geniet vooral van van alles wat je meemaakt!
    We missen je nu al!

    Hele dikke knuf en kus van ons!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Thijmen

Actief sinds 28 Juli 2014
Verslag gelezen: 377
Totaal aantal bezoekers 8158

Voorgaande reizen:

28 September 2014 - 22 November 2014

Vrijwillig Wereldwijd

Landen bezocht: