Da Lat - Reisverslag uit Ðà Lạt, Vietnam van Thijmen Kampen - WaarBenJij.nu Da Lat - Reisverslag uit Ðà Lạt, Vietnam van Thijmen Kampen - WaarBenJij.nu

Da Lat

Blijf op de hoogte en volg Thijmen

12 November 2014 | Vietnam, Ðà Lạt

Lieve Lezers,
Mijn eerste echte trip kwam eigenlijk pas na Saigon. ik ben 's ochtends om half 9 vertrokken uit saigon op weg naar Da Lat. dit was een trip die ik nooit meer zal vergeten. 350 Km aan prachtige bergen en uitgestrekte landschappen. na ongeveer 100 km kwam ik Chris tegen. een engelse jongen die dezelfde kant op ging. Chris is een (iets te) layback gozer die overal de tijd voor neemt. zo ook de komende 350 km. alsof die trip nog niet lang genoeg was wilde (ook ik) een hoop foto's nemen. maar na 100 km krijg je toch wel een beetje last van je ''zitvlak''. na 150 heeft je rug geen zin meer. en na 200 km begint het toch echt te voelen alsof ik mijn eigen top-gear special heb met mijn zelfbenoemde ''captain Slow''. maar ik wilde kostte wat het kost Da Lat halen in 1 dag. en jahoor, na 350 km bergopwaarts en 13 uur verder komen we moe en ijskoud in Da Lat aan. Da Lat is een stadje dat zich bevindt op 1500 boven zeeniveau. omgeven door bergen en watervallen. de ultime plek om te zijn voor een thrillseeker. De stad Da Lat is opzich niet zo heel bijzonder. het is een rustige stad en de mensen zijn, wederom, erg vriendelijk. we kwamen om half 10 aan bij een hosteltje die mij aangeraden was door een paar mensen die ik in Saigon heb ontmoet. we stapten binnen en de eigenaar (mister Vu) begroette ons met een vriendelijk ''what the fuck?''. Mister Vu had geen klanten meer verwacht en had toevallig wel nog 2 bedden over. hij was sprakeloos over onze trip vanuit Saigon. hij vond het wel super gaaf en we waren gelijk niet meer te breken bij hem. Nou, voor iedereen die ooit naar Vietnam gaat en besluit naar Da Lat te gaan. Ga echt langs bij Da Lat Backpackers hostel vlakbij Da Lat palace hotel. buiten het feit dat dat het 4 dollar is voor een nacht met ontbijt gaat mister Vu echt door het vuur voor zijn klanten. beste hostel tot nu toe.
eerste dag in Da Lat zijn we naar een waterval gegaan op zo'n 50 km afstand. Dit was echt super gaaf. er was daar een prachtige waterval van zo'n 30 m hoog. na het bezichtigen van de bovenkant kon je via de trap naar beneden maar wij hebben besloten om het klimmend te doen. we hebben daar 3 uur lang naar beneden geklommen steeds op zoek naar een richeltje waar we op konden staan. eindelijk beneden moestten we door de rivier met onze backpack boven ons hoofd naar de overkant om de waterval helemaal te zien. super mooi. echt een top ervaring.
de volgende dag zijn we gaan canyonen. je gaat dan abseilen van bergen en van watervallen. de eerste paar abseils waren enigzins saai (met de vorige dag in ons achterhoofd). zoals Chris het noemde ''a bit to save''. de laatste paar waren wel heel tof. we moesten abseilen in een stromende waterval met aan het einde een sprong van 3 m. daarna kwam een klif met een sprong van 11 m en daarna een abseil door een waterval in een grot. uiteindelijk was het een enorm geslaagde dag.
als ik niet zo weinig tijd had gehad had ik meer tijd doorgebracht in Da Lat maar helaas komt aan alle goeds een einde. ik moest door naar Nha Trang. Nha Trang is een vakantieoord dat is ingenomen door Russen. weinig te beleven dus. maar de rit naar Nha Trang toe was nog mooier als de weg naar Da Lat. het is een weg van maar 130 km maar we hebben er de hele dag over gedaan. overal hebben we pauzes ingelast om van het uitzicht te genieten. echt super als je een motor heb.
volgende stop zal Hoi an zijn en daar blijf ik een paar dagen.
Bedankt voor het lezen en tot de volgende.

Nog een flauwe grap? okee, omdat jullie aandringen:
een biertje in de bar: 30 cent
een uitgebreid diner: 2 euro
een kamer met ontbijt: 3,20
een reis door vietnam: Priceless
Mastercard..

  • 12 November 2014 - 23:21

    Raymon Sport2000 :

    Hey Thijmen

    Heerlijk om je verhalen te lezen en zo herkenbaar. Ook de projecten die je gedaan heb echt super. Nu reizen echt genieten hè. hoop dat je beetje lekker weer had in dalat. Wij niet in iedergeval en zaten achter op een motor. Nha trang minste stad dus maak je niet druk de rest is veel en veel leuker. Onze favoriet hoi ann echt super mooi leuk stadje Vergeet ook niet hier het strand te pakken erg mooi en relaxt voor 80 eurocent heb je een fiets voor een dag en ben je er binnen 15 min. Ga lekker genieten en als iets leuk is blijf wat langer en laat je niet op jagen ooit teruggaan kan altijd nog!!

    Make fun en pas op jezelf groet,

    Raymon

  • 13 November 2014 - 10:56

    Percy:

    Thijnen!

    Echt super vet om dit te lezen! Je bent al lekker opweg!
    Blijf vooral schrijven!!

    Groetjes

  • 01 December 2014 - 07:04

    Wes:

    Morning reiziger,

    Kom net aan op mijn werk en dacht: eens lezen wat die jongen allemaal geschreven heeft! Ik hoorde alweer van je nr. 1 fan(je 2e moeder) dat je langer zal blijven! Ik geef je groot gelijk.. verslavend he? Ik vind het echt super dat je je vermaakt daar! Makkelijk contact leg je he met mensen? Nogmaals geniet er van en ik zie je volgende verhaal snel weer tegemoet..

    Hier ook een flauwe grap: Net mijn auto vol getrapt met benzine wat me 76,15 koste.. nog flauwer is dat hij leeg is met ruim een week.. hopelijk geniet je nu nog meer van je prijzen daar haha!

    Groetjes Wes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Thijmen

Actief sinds 28 Juli 2014
Verslag gelezen: 797
Totaal aantal bezoekers 8143

Voorgaande reizen:

28 September 2014 - 22 November 2014

Vrijwillig Wereldwijd

Landen bezocht: